Tutaj powinien być opis

  Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej w naszej szkole  

 

 

W dniach 29 września do 03 października 2025 roku w Szkole Podstawowej im. Wisławy Szymborskiej  w Smogórach odbył się Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej. Celem wydarzenia było zwrócenie uwagi uczniów na problem przemocy i  agresji wśród rówieśników oraz wspólne poszukiwanie sposobów budowania bezpiecznego, życzliwego środowiska szkolnego.

Już od poniedziałku na szkolnym korytarzu pojawiła się gazetka informacyjna, przygotowana przez uczniów i nauczycieli. Znalazły się na niej najważniejsze informacje o tym, gdzie można szukać pomocy, ale także hasła, cytaty i plakaty przypominające, że każdy zasługuje na  szacunek i bezpieczeństwo.

W trakcie tygodnia wychowawcy przeprowadzili specjalne lekcje wychowawcze poświęcone tematyce przeciwdziałania przemocy. Uczniowie rozmawiali o empatii, szacunku, współpracy i o tym, jak reagować, gdy są świadkami agresji wobec innych. Wspólne dyskusje i ćwiczenia pozwoliły lepiej zrozumieć, jak ważne jest wspieranie się nawzajem i dbanie o dobrą atmosferę w klasie.

Dodatkowo przeprowadzono ankiety wśród uczniów, które pomogły poznać ich opinie i  doświadczenia związane z przemocą, presją rówieśniczą oraz innymi trudnościami w szkole. Wyniki posłużyły wychowawcom i specjalistom w szkole do dalszych działań profilaktycznych.

Jednym z najciekawszych punktów tygodnia było spotkanie z funkcjonariuszami policji – dzielnicowym młodszym aspirantem Tomaszem Rożnowskim i młodszą aspirantką Julitą Hen. Mundurowi przypomnieli uczniom o odpowiedzialności prawnej nieletnich, ale też o  możliwościach uzyskania pomocy w trudnych sytuacjach. Rozmowa z policjantami pokazała, że reagowanie na przemoc jest obowiązkiem każdego z nas.

Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej był ważnym i potrzebnym przedsięwzięciem, które przypomniało, że szkoła powinna być miejscem bezpiecznym, wolnym od agresji i nietolerancji. Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza i refleksje przełożą się na codzienne zachowania uczniów i pozytywne relacje w szkolnej społeczności.